Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a POLC BOLT Kft..
(székhelye: 9027 Győr, Csonka János utca 14, telephelye: 9027 Győr, Csonka János utca
14, a Győr Megyei Bíróság, mint Cégbíróság által bejegyzett gazdasági társaság,
cégjegyzékszám: Cg.08-09-015692, adószám: 14142417-2-08, a továbbiakban:
Vállalkozó) és az Ügyfél által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat
igénybe vevő (igénybe vevő az a természetes, illetve jogi személy, vagy jogi
személyiség nélküli szervezet, aki/amely információs társadalommal összefüggő
szolgáltatást vesz igénybe, a továbbiakban Ügyfél) jogait és kötelezettségeit
tartalmazza. (Vállalkozó és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek)
1. Általános tudnivalók, a Felek közti szerződés létrejötte
1.1. Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan, Magyarország területén nyújtott
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, mely a butorbox.hu oldalon (a
továbbiakban: vállalkozás) keresztül történik. Továbbá, jelen ÁSZF hatálya
kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén,
amely a jelen szerződében meghatározott Felek között jön létre.
1.2. A szerződés a Felek között csak magyar nyelven jöhet létre.
1.3. A vállalkozásban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv”)
szabályozza, azzal hogy a jelen ÁSZF-el mellőzésre kerülnek az Ektv. 5. §
(2) és 6. § (2)-ben foglaltak.
1.4. A vállalkozásban feltüntetett termékek megjelenítése vásárlásra történő
felhívásnak minősül. A vállalkozásban történő vásárlás elektronikus úton
leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott
módon.
1.5. A szerződés a rendelés visszaigazoló e-mail Ügyfél általi fogadásával, és
a rendelés Fogyasztó általi nyugtázásával jön létre. A Felek között ily
módon magyar nyelven létrejött szerződés nem minősül írásbeli
szerződésnek. Felek között létrejött azon kereskedelmi ügylet (pl.:
rendelések leadása) is szerződésnek minősül, amelyet az Ügyfél a
Vállalkozó ügyfélszolgálatán keresztül bonyolít (írásban, személyesen,
vagy telefonon). A megrendelés útján létrejött szerződés a Vállalkozó
iktatja, azt a Fogyasztó kérésére utólagosan hozzáférhetővé teszi.
A szerződés megkötése ráutaló magatartás formájában tett
jognyilatkozatnak minősül.
1.6. Ügyfélszolgálat: POLC BOLT Kft.
Ügyfélszolgálati iroda helye: 9027 Győr, Csonka János utca 14.
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
hétköznapokon 8:00-16:00,
Telefonszám: 06 96 428 888
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
2. Regisztráció
2.1. A Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap pontos, hiánytalan
kitöltésével valósul meg a regisztráció.
2.2. A Vállalkozót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott
adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb
problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Vállalkozót
nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Vállalkozónak
felróható okból hozzáférhetővé válik.
3. Megrendelés
3.1. A vállalkozásban szereplő termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a
konkrét árucikk információs oldaláról lehet részletesen megismerni.
3.2. Ha vásárlás előtt kérdése merülne fel a termékkel kapcsolatban,
ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Ügyfélszolgálatunk
elérhetőségeit az 1.6. pontban találja.
3.3. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett nettó ár,
amelyhez az általános forgalmi adót hozzá kell számolni. Az összeget a
weboldal a rendelés minden szakaszában mutatja. A termékek vételára
nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
3.4. A termékek részletes leírás oldalán a kosárba teszem gombra kattintva
lehet a megvásárolandó termékeket a bevásárló kosárba helyezni. A
megrendelendő termékek darabszámát a kosár oldalon van lehetőség
módosítani. Amennyiben valamilyen terméket ki szeretne venni a
kosárból, úgy kattintson a kosár oldalon a termék neve mellett található X
jelre!
3.5. A szállítási cím oldalon kell kiválasztania, hogy hova kéri a termék
kiszállítását. Lehetősége van a regisztráció módosításánál újabb szállítási
címeket felvenni, vagy egy régebben megadott címet módosítani.
3.6. A szállítás menüpontban látható díjak csak Magyarországra történő
kiszállításra vonatkoznak. A kiszállítást futárszolgálat biztosítja. Külföldre
történő szállítási igény esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot
Ügyfélszolgálatunkkal.
3.7. A szállítási cím kiválasztása után a rendelés megerősítése oldalra jut. Itt,
miután áttekintette a rendelése paramétereit és mindent rendben talált, a
rendelés elküldése gombra kattintva tudja leadni a rendelését. Az
esetlegesen tévesen elküldött megrendelés módosítására a kapcsolat
menüpontban megadott elérhetőségeken keresztül van lehetőség. A
rendszer a rendelés megérkezése után egy visszaigazoló e-mailt küld a
regisztrációkor megadott e-mail címre. Amennyiben ez volt az első
rendelése, úgy munkatársaink telefonon is vissza fogják igazolni azt.
3.8. A vállalkozásban megrendelhető termékek árai változásának jogát a
Vállalkozó fenntartja azzal, hogy a módosítás a vállalkozásban való
megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. Az árváltozás a már megrendelt
és visszaigazolt termékekre nem vonatkozik.
3.9. A megrendelést a POLC BOLT Kft csak regisztrált Ügyféltől és akkor
fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt
maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan tölt ki, úgy
hibaüzenetet kap a Vállalkozótól.) A webáruházat, az Ügyfél által tévesen
és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási
késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség
nem terheli.
3.10. Az Ügyfél a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános
Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
3.11. A webáruház az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének)
megérkezését követően köteles az Ügyfél részére a vásárlást elektronikus
úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat
elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg,
akkor a webáruház ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél vásárlási
kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.
4. Szállítási és fizetési feltételek
4.1. A megrendelt terméket az Ügyfél a rendelés feladásakor kiválasztott
szállítási módnak megfelelően személyesen is átveheti a Vállalkozó
telephelyén. (Cím: 9027 Győr, Csonka János utca 14.)
4.2. A megrendelt termékeket cégünk igény esetén házhoz szállítja. A szállítás
megfelelő védelmet biztosító csomagolásban történik. Kérjük, a csomag
sértetlenségét a kézbesítő előtt szíveskedjék ellenőrizni! Ha sérülést lát,
vetessen fel jegyzőkönyvet, s ne vegye át a csomagot. Utólagos
reklamációt a csomag fizikai sérüléséről jegyzőkönyv nélkül nem áll
módunkban elfogadni!
Fontos, hogy a házhoz szállítás azt jelenti, hogy a kézbesítő cég vagy
kollégánk a megrendelt árut a megadott címre szállítja, és ott átadja a
megrendelőnek, vagy megbízottjának. A szállítási díjban nincs benne a
termékek emeletre történő feljuttatása és összeszerelése.
A szállítási költség tartalmazza a csomagolási, szállítási és utánvételi díjat
is! Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni
központunkba. Kérjük, észrevételéről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat,
hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk!
4.3. A megrendelt termékek a visszaigazoló e-mailben feltüntetett időn belül
kerülnek kiszállításra. Abban az esetben, ha a megrendelt termék nem
szerepel raktáron, úgy az Ügyfelet értesítjük a beszerzés és szállítás
várható időpontjáról. A Vállalkozónak kártérítési kötelezettsége csak akkor
van, ha szándékosságra vagy súlyos gondatlanságra vezethető vissza a
szállítási késedelem. Nem illeti meg kártérítés az Ügyfelet az Ügyfélnél
felmerült okból előállt szállítási késedelem, valamint vis maior esetén. Az
előre egyeztetett időpontban az Ügyfél felelőssége az, hogy a megjelölt
helyen átvételre jogosult személy tartózkodjon
5. Elállás, garanciális feltételek
5.1. A fogyasztót megilleti az elállási jog, azaz a szerződés egyoldalú
megszüntetésének joga. Az elállási határidő alatt a fogyasztónak
lehetősége van a terméket kipróbálni, megvizsgálni, hogy alkalmas-e a
rendeltetésszerű használatra.
Az elállási határidő a termék kézhezvételétől számított 14 munkanap, mely
idő alatt indoklás nélkül elállhat a fogyasztó a szerződéstől. Írásban
történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a
fogyasztó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. A webáruház a
fogyasztó által a termékre kifizetett összeget 30 napon belül köteles
fogyasztó részére megtéríteni, levonva a szállítási költséget, ha a vevő
igénybe vette a házhozszállítást. A termék visszaszolgáltatásáról, és
annak költségéről fogyasztó köteles gondoskodni a termék eredeti
csomagolásában. A webáruház azonban kérheti a termék nem
rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
A szavatossági igény érvényesítésére a mindenkor hatályos Ptk. szabályai
irányadóak, mely alapján kétéves elévülési határidő figyelembevétele
lehetséges.
6. Egyéb feltételek
6.1. A Vállalkozó nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való
csatlakozás miatt következett be.
6.2. A Vállalkozó az Ügyfelek által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz
kötötten, kizárólag a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek
későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Vállalkozó az Ügyfelek adatait
harmadik félnek nem adja ki. A Vállalkozó az Ügyfelek adatainak
kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok
nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény mindenkor hatályos
rendelkezései szerint jár el. Az adatvédelmi szabályok elérhetőek a
Weboldal alsó felületén található Adatvédelmi szabályokra kattintva.
6.3. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan
módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel
egyidejűleg lép hatályba.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
Az adott áru megrendelésének időpontja az az időpont, amikor megrendelését az
áruházon keresztül eljuttatja a kereskedőhöz. Megrendelése minden esetben akkor
lép életbe, ha online megrendelését e-mail-ben vagy telefonon is visszaigazolják.
A "Kapcsolat" menüpontban megtalálja a forgalmazó elérhetőségi adatait. Ezen
elérhetőségeken jelezheti szavatossági igényét, egyéb kifogását, vagy kérhet
információt valamely termékről vagy megrendelésről. A kereskedő és a vásárló
között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek,
így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. Az
elektronikus szerződésben, illetve a megkötés és a későbbi kapcsolattartás során
használt nyelv a magyar.
Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért semmilyen
felelősséget nem vállalunk!
Az elállás joga
Megrendelése során Ön élhet a 213/2008. (VIII. 29.) és a 17/1999. (II. 5.)
kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.
Internetes vásárlások esetén Ön a szerződéstől az áru átvételét követő 14 (tizennégy)
munkanapon belül indoklás nélkül elállhat, ezt az említett határidőn belüli írásos
nyilatkozatának elküldésével jelezheti. A vásárló átvételi dátumát bizonyítja a postai
csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál az Eladó köteles a
Vevő által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást és az áru
visszaszolgáltatását követő 30 (harminc) napon belül visszatéríteni.
Ezúton felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a vevő viseli az elállás esetén, az áru
visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült összes költséget. A visszaút
postaköltségét!
Kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása
esetén köteles az Eladó a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása
semmilyen többletköltséget nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról
azonban a Vevőnek kell gondoskodnia. Írásban történő elállás esetén elegendő az
elállási nyilatkozatot 14 munkanapon belül elküldeni, egyúttal gondoskodnia kell a
termék mihamarabbi visszajuttatásáról.
Elállás esetén a POLC BOLT Kft. követelheti a fogyasztótól az áru nem
rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.
Az Internetes vásárlásoknál is érvényesek a szavatossági jogok, ha a termék gyári
hibás, akkor forduljon hozzánk minőségi kifogásukkal.
Portóval visszaküldött csomagokat nem áll módunkban átvenni. Sima postai
csomagként vagy futárszolgálattal kérjük visszaküldeni.
Elállási joggal csak magánszemélyek élhetnek, céges vásárlás esetén az elállási jog
nem gyakorolható.
Az elállás joga nem gyakorolható olyan áru vásárlása esetén sem, amely a fogyasztó
személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, pl. egyedi kivitelezés, stb. esetén.
Az árut eredeti számlájával együtt kérjük visszaküldeni.
Szavatosság
Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Ptk-ban, a 151/2003. (IX. 22.)
korm. rendeletben, a 49/2003. (VII.30.) GKM rendeletben és a 72/2005. (IV. 21.)
korm. rendeletben foglaltak az irányadók.
A vevőnek jogában áll reklamálni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul
jelezze kifogását ügyfélszolgálatunk felé.
Szavatosság időtartama 6 (hat) hónap. Szavatossági igény érvényesítésére 2 (két)
év áll a vevő rendelkezésére. Szavatossági igény estén a vevő kérheti a termék
javítását, cseréjét, vagy a vételár csökkentését.
A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem
érvényesíthető. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor
is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a
leértékelés okát.
Győr, 2016. január